Περί αλλοίωσης

By 5:41 μ.μ.

 21 Μαϊου 2022.

Τελικός Κυπέλλου Ελλάδας.

Παναθηναϊκός - ΠΑΟΚ.

Τοποθεσία, φυσικά, ΟΑΚΑ.



Το παιχνίδι κρίνεται στο γκολ, κι όταν ένα παιχνίδι κρίνεται στο γκολ, κάθε διαιτητική απόφαση που θα μπορούσε να παρθεί είτε έτσι, είτε αλλιώς, έχει πολλαπλάσια σημασία.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, υπάρχουν δύο τέτοιες αποφάσεις, το πέναλτι του Παναθηναϊκού, και η φάση του Μιτρίτσα προς το τέλος, κι έχουν παρθεί και οι δύο αλλιώς.

Μετά το τέλος του αγώνα, του πρώτου τελικού που χάνει ο ΠΑΟΚ στις τελευταίες 5 συμμετοχές του, κυριαρχεί ένας δικαιολογημένος εκνευρισμός, αλλά τίποτα παραπάνω.

Τέσσερις μήνες μετά, ο ίδιος διαιτητής, ο περίφημος Λαόθ, τα κάνει θάλασσα στον προημιτελικό του Μουντιάλ μεταξύ Αργεντινής και Ολλανδίας.

Σύσσωμος ο ποδοσφαιρικός πλανήτης γλενταει τον Ισπανό, ενώ ακόμα και στην Ελλάδα, μέσα που τον είχαν παρουσιάσει ως κορυφαία σφυρίχτρα, τον περνάνε πριονοκορδέλα.



2 Οκτωβριου 2022.

ΠΑΟΚ - Παναθηναϊκός.

Τούμπα.

Ο ΠΑΟΚ ζει δεύτερο σερί καλοκαίρι επί εποχής Σαββίδη, χωρίς ουσιαστική μεταγραφική ενίσχυση.

Οι φήμες για εξαφάνιση του μεγαλομετόχου, η περίφημη αυτάρκεια, το βαρύ κλίμα που κυριαρχεί στα πέριξ της ομάδας μετά τον πρόωρο αποκλεισμό από τη Λέφσκι, όλα αυτά μαζί έχουν δημιουργήσει ένα Γουμενικό σκηνικό, και στον ρόλο του Σοφολογιώτατου, βρίσκεται ο Λουτσεσκου.

Το ξέρουμε όλοι ότι η ομάδα έχει ταβάνι, ξέρουμε όμως επίσης ότι με κάτω τα χέρια δε θα χάσουμε πουθενά κι από κανέναν.

Ο ΠΑΟΚ προηγείται 1-0, χάνει ευκαιρίες για περισσότερα γκολ στο πρώτο μέρος, στο δεύτερο όμως δέχεται σχετικά νωρίς ένα κρύο γκολ, και το παιχνίδι έρχεται στα ίσια.

Οδεύοντας στην τελική ευθεία, σε μια σκοτωμένη σέντρα, και με τη μπάλα να κατευθύνεται άουτ, ο Κοταρσκι βρίσκει στην έξοδο του, παίχτη του Παναθηναϊκού.

Το VAR καλεί τον ρεφερι.

Μετά από εξέταση της φάσης, δίνει πέναλτι.

Στις καθυστερήσεις, ο Κωνσταντέλιας, σε μια από τις πρώτες του παρουσίες πριν την καθιέρωση του, κερδίζει πέναλτι κι αυτός.

Ο διαιτητής το δίνει. Ο Κουρτιτς παίρνει τη μπάλα να το εκτελέσει. Το VAR τον καλεί ξανά.

Το παίρνει πίσω.

Θα πείτε, αυτά συμβαίνουν.

18 Ιανουαρίου 2023.

Προημιτελικός Κυπέλλου Ελλάδας.

Γήπεδο Τούμπας .

ΠΑΟΚ - Παναθηναϊκός 2-0.

Είδηση δεν είναι ούτε η εύκολη νίκη, επί ενός αντιπάλου με τον οποίο έχουμε μετρηθεί αρκετές φορές τα τελευταία 3 χρόνια, και δείξαμε ότι τον έχουμε και τον παραέχουμε, ούτε το ντεμπούτο με γκολ του Τάισον.

Στη συνέντευξη τύπου, ο Ραζβαν Λουτσεσκου εξαπολύει μύδρους για άλλη μια φορά.

Οι οποίοι, όπως πάντα, έχουν το δικό τους ενδιαφέρον: στον τελικό Κυπέλλου λοιπόν, στο VAR έχει δηλωθεί κάποιος Ρικάρντο Μπενκοετσέα, ο οποίος είναι ο ίδιος με εκείνον τον Ντε Ρικάρντο που είχε δηλωθεί στο προ ημερών παιχνίδι των δύο ομάδων στη Λεωφόρο για τα πλέι οφς.

Τι είχε κάνει εκείνος ο κύριος;

Είχε πάρει πίσω το πέναλτι που είχε δοθεί στο ξεκίνημα του παιχνιδιού σε χέρι του Βέλεθ.

Σύμπτωση θα μπορούσε να πει κανείς, ίσως ακόμα και ένας πλέον καλοπροαίρετος, απλά να μωρέ, αυτές οι συμπτώσεις, ειδικά δε αν εξετάσεις και τη συνολική εικόνα, όπως αυτή του τελικού ας πούμε, όλο και πληθαίνουν.



25 Φεβρουαρίου 2023.

ΠΑΣ Γιάννινα - ΠΑΟΚ.

Ζωσιμάδες.

Σε ένα ακόμα παιχνίδι, το τρίτο σερί, το VAR δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, με θύμα άλλη μια φορά τον ΠΑΟΚ.

Έχει προηγηθεί ένα αστείο πέναλτι υπέρ του Λεβαδειακού στην Τούμπα, πέναλτι που φέρει την τέταρτη κίτρινη του Κοταρσκι, ο οποίος επιλέγεται να την εκτίσει στην Τρίπολη, και ακολουθεί το έγκλημα της Αρκαδίας:

Στο τελευταίο δευτερόλεπτο των καθυστερήσεων, ο παίχτης του Αστέρα υποδέχεται τη μπάλα από καθαρή θέση οφσάιντ, στη συνέχεια κάνει τη σέντρα η οποία θα φέρει το γκολ της ισοφάρισης.

Η ΚΕΔ, η οποία πάει τρένο όλη τη χρονιά τους δύο συμμάχους, Παναθηναϊκό και ΑΕΚ, ζητάει δημόσια συγγνώμη, μια συγγνώμη όμως η οποία δε συνοδεύεται από τους δυο βαθμούς που αφαιρέθηκαν με το έτσι θέλω από την ομάδα.(Εδώ πιο συγκεκριμένα)


Μετά το τέλος του παιχνιδιού με τον ΠΑΣ, ο Λουτσεσκου δηλώνει το προφανές: "Σε όλον τον κόσμο, το VAR υπάρχει για να βοηθάει τους διαιτητές.

Στην Ελλάδα, υπάρχει για να γαμαει τον ΠΑΟΚ".



Η κοινή γνώμη έχει βγάλει το πόρισμα της εδώ και χρόνια, δεν περίμενε την περασμένη χρονιά.

Ο Λουτσεσκου, που έχασε ένα πρωτάθλημα επειδή ο ένας δεν ήρθε καν να παίξει, κι ο άλλος κλειδώθηκε στα αποδυτήρια, δεν έχει σταματήσει να μιλάει.

Δεν παίζει το παιχνίδι κανενός, και φυσικά, για αυτούς, είναι γραφικός, παλιάτσος, καραγκιόζης.

Στο ενδιάμεσο, βρέθηκε ξανά στον πάγκο μιας ομάδας που την έχουν εγκαταλείψει θεοί και δαίμονες, τη μια δεν του φέρνουν καν παίχτες, την άλλη δεν του φέρνουν αυτούς που ζητάει, την τρίτη και φαρμακερή, του τους φέρνουν είτε ετεροχρονισμένα, είτε (ξανά) όχι στις θέσεις που ήθελε.

Παρόλα αυτά, φτιάχνει σταθερά μια ομάδα που μπαίνει σε όλα της τα παιχνίδια να παίξει ποδόσφαιρο, να κερδίσει επειδή είναι καλύτερη, κι όχι επειδή έκλεψε τη νίκη, και αντιμετωπίζεται τη μια ως ο αλήτης εκείνος που έπαιξε σκληρά τον Μαρσέλο και τον Χάμες Ροντρίγκες, και την άλλη ως ο γραφικός που χαλάει την αισθητική του "κυρίου με κάπα κεφαλαίο" Γιοβάνοβιτς.

Ο οποίος Γιοβάνοβιτς βέβαια, απολαμβάνει ασύλληπτα προνόμια τα τελευταία χρόνια στον πάγκο της ομάδας που βρίσκεται, με τα παιχνίδια του είτε να μην τελειώνουν αν δεν σκοράρει, είτε να ξεκινάνε με a priori καταλογισμό πέναλτι.

Και εδώ που τα λέμε, είναι πολύ λογικό να ενοχλείται ο Γιοβάνοβιτς, όταν βλέπει τον "εμμονικο" (που λένε και οι συνοπαδοί μας στα σοσιαλ της παε) να του παίρνει σταθερά την ταυτότητα, σε κάθε παιχνίδι που έχουν αναμετρηθεί τα τελευταία χρόνια.

Καλά θα ήταν λοιπόν, επειδή είμαστε Ορκ, Βούλγαροι και Μάο Μάο, να το δούμε κι εμείς λίγο αλλιώς το έργο, και να αλλάξουμε στάση απέναντι στον άνθρωπο που παλεύει μόνος εναντίον όλων από τη μέρα που βρέθηκε στον πάγκο της ομάδας.

Κι όταν λέμε όλοι, εννοούμε όλοι.



Διαβάστε επίσης:

0 σχόλια